Monday, September 24, 2012

Orait today aku nak bercerite tentang pulang ke kampung di johor untuk menghantar nenekku..aku balik keje ari sabtu half day..balik keje trus gerak ke batu pahat johor untuk ulang ke kampung..memule kami sekeluarga ajak nenek tinggal dengan kami sampai raye haji..tapi nenek kata isnin ni die ade chek out ngan doktor..so nak taknak..kenela kami hantar nenek kami juge..so dalam perjalanan everythings okey..sangat indah permandangan kami...of coursela..memule mama aku yg bawa keta..dah sampai gelap sket mcm nak malam,giliran aku plak membawa keta..tapi pale aku pening2..ala pening2 sket je..huhuhu..okey aku nak cerit pada hari ahad..keesokan harinye kami nak balik ke KL.

Sebelum balik ke KL..nenek n mama ajak aku gi balut buah cempedak + nangka kt pokok..kepada sesiapa yg menjual buah atau pernah menanam buah nangka atau cempedak atau jambu atau belimbing..akan tau yg kite kene balut buah tu...the reason why tak sure..hahaha tak sempt tanye nenek aku...okey..inilah hasilnye kami membalut..n yet aku terjumpe anak buah die tau..so cute..bile aku patahkan due,abes kuar semua getah2 dalam buah tu yg berwarna puteh susu..kalo kene tgn bole gatal2 tau..awas!!hehehe..

    
inilah buah nangka + cempedak
Okey...selepas berhempas pulas membalut buah2 ni..kami pun berehat n tido sekejap sebelum balik ke KL dalam pukul 5 ptg...sehari sebelum tu aku dah bgtau mama yg aku nak singgah kat ayer itam untuk beli bantal untuk bawa ke tmp keje..hahahah n hasil pembelian aku di ayer itam..serius memang murah kt sini...aku beli bantal untuk keretaku...hahaha

Okey..aku memang peminat tegar Manchester united okey..hahahha

dnn yg ini aku dari dulu memang suke katak..tak taula kenape..maybe sebab cute kot..so tak tau nak pilih yg mane satu untuk bawa ke opis..hahaha
Mesti korang pelik gile mcmmana aku bole nak bawak bantal mcm ni gi opis..hahaha..kalo nak tau..kawan sebelah aku kt opis bawa bantal gamba dog..yg sebelah lagi satu bawa bantal jenis pooh..aku jeles!!aku pun nak gak..hahahha...aku plak bawakla jenis katak..hahaha..

    
inilah die kampaung halamanku..halaman umah nenek memang besar giler..aku rase mcm nak je cipta satu swimming pool kat sini kalo bole..hahahha
semuanya hijau je..aku pun nak gak hijau..kikikiki..

No comments:

Post a Comment