Monday, February 13, 2012

~Pengalaman D! Negara Ch!na..WEk!!!!!

Mesti ramai yg mcm pelik je…wau aku gi Negara org la…hahaha..selalunye yg paling jauh pun Thailand dan Phuket ajerla..Tapi yg ini China…Perghh!!memang terbaik..Aku pergi dengan abah,mama,kak linda,abg yon,abg udi n tak lupe si kecik dalam family iaitu amirul…untung budak ni..baru darjah 4 dah dpt melawat Negara orang..aku ni dah 22 tahun baru dapat merase semua tu..tapi semua itu dinamakan rezeki..ye tak??
inilah aku.hehehhe
mama,kak linda,abg udi n me


si kecik amirul..hehehe


Okey..so al kisahnye…kitorg nak gi memule ke Shanghai..amboi bukan main lagi aku dengan bj lengan panjangnye..dengan scarf di lehernye..dengan baju sejuk di tangannye..maklumlah..time kitorg pergi ni time sejuk..kalo tak silap 7 darjah celcius..haaaaa..amek!!!selalu kalo pasang aircond kat bilik pun stakat 19 darjah celcius jerk kan kan..kali ni memang kene pakai 3 lapis helai baju la..taknakla tanggung risiko..pakai sehelai baju je..maklumlah aku kan kulit katak..kulit katak ni maksudnye senang sejuk..hahahaha…ong ong..gedek gedek…tgk tu..siap ade bunyik katak lagi..sah2 la ni aku kulit katak..hahahaha…
ini time dah sampai ke beijing..tgh naik teksi untuk menuju ke hotel..hehehe

inilah mama kesayangan aku..hehehe..lawa tol baju mama ni kan kan..i love blue color..

Yang ini plak..kami dah sampai hotelnye...alamak..lupelah name hotel ni ape..tapi bes sebab ade heater di bilik kami..hehehe

ini adalh salah satu barang yg aku shopping kat sane..ini adelah radio pendrive..still tak caye??

haa......nampak tak??itulah tmp nak cucuk pendrive n memory kad nye..hehehhe

So Secara awalannye kitorg melawat Shanghai…sampailah hari ketiga kitorg pergi ke Beijing..mak oiii…suhu kat Beijing -7 darjah celcius..mati kesejukan lah aku jawabnye..bayangkan..air panas yg aku teguk baru kuar dr cerek masuk dalm mulut pun bole rase sejuk jer..hehehhehe..kalo kat Beijing ni memang byk tempat bersejarah..yg paling bes dekat Great Wall Of China..wauuuu aku dapat tgk salah satu dr tempat keajaiban dunia…PERGHH!!!! Terbaikkkk….Tq to abah n mama kerana support kami ke sane..I love u abah n mama..muahzzz!!!!!!
tgk muke abah aku yg keletihan..huhuhu..muahzz!!sayang abah!

ek eh dah same tinggi dah abah n abg aku ek..
hahaha..terjumpe plah team favourite aku kat sini..M.united n barcelona..yeahh!!!we love u united...
inilah hotel di beijing yg kami duduk..yg hotel ni best dr hotel shanghaila..hehehehe
inilah gambar yg paling menjadi kebanggaan aku..yeahh!!aku berjaya tau menaiki great wall of china..ingat senang ke?hahahaha
dengan bersertakan bear panda di atas kepala aku ni..hahaha..aku rase mcm aku cute plak dengan bear panda ni ek ek..plislaaa.katalah ye aku comel..hehehhe
kami di atas great wall of china..inilah bangunan kebanggaan negara china..dan aku beruntung kerana dpt memijaknye..
So selepas 5 hari 4 malam kami di sane…tibelah mase kami pulang ke Negara asal kami..masing2 dah keletihan bukan main..kesejukan dah tak payah nak ckp..saku dah makin mengigil2 pulangla ke rumah…hahaha..Alhamdulillah..kami selamat sampai dirumah pada pukul 10 mlm….
inilah kasot yg aku beli di Chiba..bye2 china..see u again..-muahzz!!



No comments:

Post a Comment