Monday, October 8, 2012

Riview my things~

okey haiii semua...(-_-)"

Today aku nak riview my things sketla..alaa tak byk pun..only 5 things aje..Okey mcm ni..aku selalu tgk org update pasal make up2 ni..brang2 make up yg diorg gunekan..OMG!!byknyee..n putehnye..n canteknye..gebunye..eh mcm2la yg terbenak dalam hatiku ini(ehh btol ke terbenak??)hahaha..tak kesah punla..taram saje~

Okey..so perasaan aku sgt jeles okey..aku actually jenis suke make up but not too heavy sebab aku bukannye ade dinner night ke apeke kan..aku keje pun kt company cina yg aku rase diorg tak pernah la wat annual dinner untuk syarikat..kui3~kutuk company sendiri~okey bos..sila potong gaji saya~hahaha.. okey so..aku bekerja pun sebagai dtp artist or graphic designer..kitorg gi kerja stok2 pakai jeans u oll...bukan baju tradisi,bukan baju kemeja..hahaha..kitorg bole pakai sesuke hatila senang cite..so aku ni takkan nak melaram tak tentu pasal..bukan sape pun yg nak tgk..kang kene kutuk lg wat malu..dahle diorg kutuk bahase cine~aku sepatah haram tak paham~okey..so untuk nampak more natural la..dan aku rase ni paling natural drp make up korg yg natural tu..hahahah..aku ni jenis senang,simple n nak cepat orgnye..so aku hanye akan pakai 5 barang ni sahaja g tmp kerja..

1} Lip balm dr mark n spencer-perisa chery..really like it..
2}Lip gloss-Top secret-aku suke sebab die kaler cokelat..more natural..
3}Light BB cream-Garnea
4}Compact powder(MAC)
5}eye liner(no brand)

~okey..ini muke aku sebelum gi kerja..
 
 lingkaran bawah mata masalah biase..semua org mengalami dan tak ketinggalan aku juge..so no worries..

 Okey..korang pelik tak nape mcm cantek je kulit muke aku padahal aku hanye pakai 5 barang itu..takde pun aku nak pakai make up base ke ape ke..foundation pun harap maklum aku tak pakai..n aku pun tak pakai span basah..okey..sini aku bocor rahsie..aku pakai bb cream yg aku rase menglightkan muke aku and one more thing..yg ini paling penting sekali iaitu my compact powder MAC..okey semua tahu yg product MAC ni sgtlah mahal..n aku hanye gunakan compact powder die sahaja dan die berjaya membuatkan muke aku lebeh cantik..see see..hahaha..thats the secret..aku pk2 balik..nape aku mesti nak pakai foundation,concealer n make up base yg harge die lebeh kurang same mcm 1 compact powder MAC..aku beli harga die dlm 90engget tak silap..tapi mcm korg pakai foundation n concealer n make up base tu ingat murah harga die..bile ditimang2 same je dengan harga 1 compact powder MAC..dan mungkin senang bg aku sebab kulit muke aku tak jenis byk masalah..tapi untuk korg tak taula..but paling senang..korg kenelah selalu bersihkan muke setiap kali dr balik mane2..tempat kerja ke..kelas ke..kenduri ke..pastikan muke bersih..mcm aku..aku jenis tak pakai make up remover..aku hanya menggunakan pencuci muke dr body shop yg berbuih tu..lupe plak name die..tp yg itu mmg bes gile..n aku juga pakai pembersih muke yg scrub dr body shop,kulis depan kaler oren..hahaha..so untuk aku..aku dah terbiase make up natural super duper..kalo korg jenis mcm aku..aku prefer korg pakai mcm aku kot..

Dan yg kedua yg menaikkan seri wajah aku lagi iaitu eye liner aku..haaaaa yg ini mmg berkesan..tak kesahla korg pakai brand ape@pun..mcm aku..aku pakai takde brand punye..n aku pakai yg jenis liquid..aku tak reti pakai pensel punye..dan kalo aku nak nampak mata bulat2 baru aku akan pakai white eye liner..hanye itu sahaja..lebeh dr itu aku tak pernah pakai...pemerah pp pun hanya kadang2 sahaja..diulangi kdg2 sahaja..hehehehe...

AKu kdg2 pk balik..aku takut nak try product lain..dan aku taknak mencontengkan muke aku dgn terlalu truk..aku sayang muke aku..mungkin kalo aku nak make up yg cantek btol2 time aku kawen atau bertunang..selebehnye mungkin dlm mimpi aku..hehehe..


No comments:

Post a Comment